Wednesday 10 August 2011

wah2 da hari kedua lah..morning:)






biler da letak tagline aku nih laluan hidupku,rasa banyak sgt dah laluan campingku walaupun baru masuk hari kedua kat sini..hehe..ok , so now after breakfast kitorang nyer aktiviti ialah berkayak la pulak kan. muka mesti tunjuk macho dalam hati pehh gabra tuh.
pada mulanya mestilah introduction lah kan oleh en.hisyam..opss jap2 aku bg korang tgk gambar ni eh, terlupalah nak britahu post yg sebelum nih, selepas kitorang wat water confident tuh,kami telah diajar ttg kayak anatomy oleh en shariman rasanya kot..sorry lupa arr..





ok sambung semula eh, lepas dijelaskan and diterangkan lagi bersuluh oleh en.hisyam maka pastuh kitorang bawak kayak g tasik utk aktiviti berkayak ler. wow mmg intresting subhanallah apabila aku berkayak merentasi tasik tuh terasanya lebih lagi dengan ciptaan Allah yg maha kuasa. mmg cantik brooo...
kayuh nyer kayuh sampai kat setengah perjalanan berlawan dgn kepenatan dan kepanasan kami diarahkan berhenti jap. ikutkan hati aku rasa nak berdiri jer atas kayak dan regangkan kaki masa tuh..tapi itu bayangkan jer..haha..first kena wat rafting,haa ni gambar ngah rafting...





then yg lebih menarik dan menakutkan ialah jeng3....gedebush...sekali erni daaa...

kitorang kena wat capsizing/terbalikkan kayak..

1
..
.
.
.
.
.
.
.
2.
.
.
.
.
.
.
.
.
3.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






























lepas tuh pelak,pelak lak..hehe,pas tuh pulak ada adegan yg amat memeranjatkan kami,tiba2 ada sesuatu yang merentasi tasik tuh dan ingin tuju melalui kat bot en.hisyam and da gang. apa lagi terdiam seketika semuanya. pastu en.hisyam berpesan kita jgnlah suka suki sgt apabila berada tasik ni. selepas dikaji kaji aku dpt tahu yg kelibat itu ialah ikan tapah !!! weiii..ikan tapah bkn ikan bilis ok, dia ada sejarahnyer tersendiri. lebih kurang citer ttg pak kaduk lah mcmtuh. ikan tapah kalau dia lapar leh makan monyet yg bergayut2 tau..haaa takot2!!aku pun takot gak.
kalo korang tak caya gak..yg sebenarnya aku ada simpan camera kat kocek aku..aku diam2 tak beritahu kat kwn2. aku nampak ikan tuh.peh mmg besar,ok aku attach kan gambar tu ok...korang kira lagi sekali mcm td ok ...

1.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
2.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
3.
.
.
.
.
.
.
.
.
..

(wahh surprise..cantik tak gmbar aku snap nih?)

ok pastu pula biler da jalan depan2 sikit aku pulak kena lead utk wat formatting..masyarakat.mungkin aku hensem kot. haha..sbb aku kayuh slow ari tuh mungkin arr kan..mahu tak sloww...hehe..ok aku nk citer something aku partner ngan noi, biler kayuh nyer kayuh dia berada di depan akuler,org yg di depan akn beritahu kiri atau kanan so biler dia nih da penat sgt agaknyer aku puas nk tahan gelak, dia sebut kanan pastuh dia kayuh kiri dia sebut kiri pastuh dia kayuh kanan..haha..dgn suara da penat dia tuh..hehe..jgn mare eh noii..saja nak share citer..huhu..ini kan blog aku so suka ati aku ler nk citer apa..hehe..ok2 under control..so mcmni jelah aku da penat taiplah korang layan dulu gamabr2 nih k.takpe2 takyah kira 1,2,3 pun.



(korang nmpak tak siapa lead kat atas nih? hahaha)


No comments: