Wednesday 10 August 2011

belajar knotting, CPR and sentri at mlm pertama




pada belah mlm blajar knotting lah pulak...argghhhhhh


(ko klik ler image atas nih baru ko leh nampak muka syed terperanjat tgk aku ngah pressure...hahaha)



aku tertekan skit haha. sebabnyer aku tak dtg kelas masa blajar knotting tuh. masa tu aku kursus la weii...so pada mlm tu jugaklah aku baru nak belajar knotting nih. tiba2 jer fasilatator suh kitorang wat sheet bend..OMG !!! mmg fail...haram tak tahu.haha,pastu bowline pulak then fisherman's knot..pastuh bla bla bla bla..pressure and pressure again, rasa mcm nk lari g tasik and wat water confident sekali lagi masa tuh. tapi dgn tidak semena mena nyer ada seseorang pun dtg kat tempat kami, beliau ialah :

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

(e.n.hisyam pun dtg..haha...)

rupanyer en.hisyam ada cara/formula yg leh bagi senang paham utk yg belum begitu pantas otaknyer mcm aku nih. tapi tak berapa lama tuh..pada mlm tuh jugak alhamdulillah aku dpt gak wat kesemua ikatan dan simpulan yg aku rasa tertekan tadi tuh..eleh senang jer..aku saja jer wat muka konpius kat korang..heh...hohoho...

Skang nih nk citer ttg CPR pulak, seorang pensyarah dari UiTM Jengka Pahang di Invited utk sesi CPR ...aku tunjuk gambar jelah eh...hehe...




aku leh bg gambaran yg penjelasan beliau adalah seperti ini :








ok citer knoting & CPR da selesai skang nih pulak...kami dibahagikan menjadi 4 kumpulan utk berjaga di waktu malam ..hahaha..ia dipanggil sentri..dalam hati aku berkata seperti kat bawah ni....



eh cantik muka kau nak malas2..nak malas ko tido jer kat umah ok..hmmm so aku rajin kan diri aku ngan pasukan pengintip khas kami iaitu syed,hafiz dan noii....pas da jaga 2 jam tuh apalagi kitorang tido arrr...lalalala..

No comments: